ski gym.jpg

Skigym

Bij gymnastiekvereniging KdO Lekkerkerk wordt jaarlijks een cursus skigym gehouden in de maanden oktober t/m februari.

De lessen worden gegeven op dinsdagavond van 19.45 tot 21.00 uur in de gymzaal aan de Lorentzweg te Lekkerkerk.

Lesdata 2023 / 2024:

• 24, 31 oktober

• 7, 14, 21, 28 november

• 12, 19 december

• 2, 9, 16, 23, 30 januari

• 6, 13 februari

Wilt u optimaal van uw wintersportvakantie gaan genieten, is het ontzettend belangrijk dat u fysiek en mentaal voorbereid bent op deze vakantie.

Een wintersportvakantie is een aanslag op het lijf.  Je sport meerdere dagen achter elkaar. Wanneer u normaal niet veel traint kan zo’n vakantie te veel van het goede zijn. Overbelasting en blessures liggen op de loer. Wanneer u ruim van tevoren gaat trainen, is uw lichaam door een verbeterde basisconditie beter bestand tegen deze belasting. Met een goede conditie kunt u meer genieten van het skiën en snowboarden. U bent minder snel moe, u beweegt gecontroleerd en bent zelfverzekerder. Kracht en uithoudingsvermogen vertalen zich direct in plezier!!  En de voorbereidingen en de voorpret zijn natuurlijk minstens zo leuk.

Naast het werken aan het uithoudingsvermogen wordt tijdens de lessen ook veel aandacht besteed aan souplesse en coördinatie. Door skispecifieke bewegingen gaan de gedachten al richting de sneeuw, maar wordt het lichaam ook getraind op de kenmerkende ski- en snowboardbelasting. Ook voor niet-wintersporters is deze training een aanrader. Iedereen die bereid is zich in het zweet te werken en fit de winterperiode door wil komen, is welkom tijdens deze trainingen. De doelgroep bestaat uit dames en heren vanaf 17 jaar. Het conditieniveau is verschillend en daar wordt tijdens de lessen zoveel mogelijk rekening mee gehouden.

Om deel te nemen aan deze trainingen hoeft u geen lid te worden van KdO.

Dus: is uw vakantie gepland, plan dan ook de voorbereiding!! We zien u graag in de zaal!!

Het cursusgeld bedraagt € 90,- voor KdO-leden en € 110,00 voor niet-leden.

Het cursusgeld dient in zijn geheel te worden betaald bij aanvang van de eerste les of u kunt het overmaken voor 24 oktober op ons bankrekeningnr. NL22RABO0335780873

U kunt zich telefonisch of schriftelijk vóór 15 oktober a.s. opgeven bij:

E-mail: ledenadministratie@kdo-lekkerkerk.nl