Over_ons_vertrouwen.jpg

Vertrouwenscontactpersoon

Ongewenst gedrag komt overal voor; op het werk, in de disco, op school… en helaas ook in de sport. Het kan uiteenlopende vormen hebben zoals pesten, seksuele intimidatie, discriminatie en agressie. Wij hechten er binnen onze vereniging aan dat al onze leden kunnen sporten in een klimaat dat veilig voor hen is en waarin ze zich prettig voelen. Om dit zo goed mogelijk te waarborgen zijn er binnen de KdO twee personen die de rol van vertrouwenscontactpersoon invullen; Henny Huizer en Johan Zonneveld. Zij zijn degenen die een veilige en vertrouwelijke omgeving bieden voor al onze leden die behoefte hebben aan emotionele steun, advies of begeleiding.

Mocht het zo zijn dat je tijdens het sporten toch in situaties beland die je als onveilig ervaart en die je zelf niet goed op kunt of durft te lossen zijn moedigen we je aan om contact op te nemen met Henny of Johan. Je kunt bij hen om te beginnen je hart luchten en vervolgens toewerken naar een oplossing die passend voor jou is. Jouw melding mag ook anoniem zijn. Jij staat hierbij ten allen tijden aan het roer. Hieronder stellen onze vertrouwenscontactpersonen zich kort aan je voor:

Henny Huizer

Sinds 1981 geef ik les bij KdO Lekkerkerk. Ik ben begonnen met 2 jazzdansgroepen en dat is uitgegroeid tot 14 groepen. Ik ben heel trots op de jazzdansleiding die nu voor de groepen staat. De meesten zijn bij mij als kind of puber begonnen en nu staan ze zelf aan een groep les te geven. Geweldig vind ik dat. Op dit moment geef ik zelf nog les aan 4 groepen en ben ik coördinator van de commissie bewegen op muziek oftewel de commissie BOM.

Ik ben 63 jaar, heb een dochter en een zoon en heb 5 kleindochters die allemaal graag sporten. Voetballen, jazzdans, paardrijden en de jongste hard bezig met het halen van haar zwemdiploma. Ik zeg altijd: “maakt niet uit wat je doet als je maar sport”.

Verder werk ik (al 20 jaar) 36 uur in 4 dagen op het Gemini College Lekkerkerk als directiesecretaresse. Ik heb hier ook 8 jaar lesgegeven aan de theaterklas en daarnaast ben ik sinds 5 jaar vertrouwenspersoon. Om hier op de juiste manier mee om te gaan heb ik diverse trainingen gevolgd gericht op vertrouwenscontactpersoon.

Het is belangrijk om niet te lang te wachten als er iets speelt wat voor jou niet goed voelt. Als je denkt dat Johan of ik iets voor je kan betekenen, bel of mail voor het maken van een afspraak. Wij zijn er voor je. Persoonlijk vind ik het fijn als je me eerst een mail stuurt met jouw naam en telefoonnummer. Dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

Telefoonnummer: 06 20238032

E-mail adres: peanut60@live.nl

Johan Zonneveld

Ik ben 58 jaar, heb een gezin met vier kinderen en woon in Berkenwoude. Al mijn kinderen zijn actief bezig met sport en ik draag de verenigingen die dit mogelijk maken dan ook een warm hart toe. Ik heb tijdens mijn werkzame carrière bij Robeco een drie jarige coaching opleiding gevolgd en vervolgens meerdere Robeco werknemers begeleid die in hun werk tegen diverse zaken aanliepen. Het vertrouwen dat ik kreeg in deze personal coaching trajecten heb ik altijd als een mooi geschenk ervaren. Vanuit dit vertrouwen mensen weer in beweging brengen zodat ze hun drempels kunnen overwinnen geeft mij veel energie. Ik geloof dat ik deze ervaringen ook goed kan gebruiken in mijn rol als vertrouwenscontactpersoon. Mijn deur staat altijd open; zonde om ergens onnodig lang mee rond te blijven lopen. Als je ergens tegenaan loopt; geef me een belletje of stuur me een berichtje en we pakken het samen op!

Telefoonnummer: 06 51262569

E-mail adres: jhzonnev@gmail.com

Naast onze vertrouwenscontactpersonen zijn er diverse instanties die je verder kunnen helpen.

Via onderstaande link vind je de verschillende mogelijkheden die er zijn om contact op te nemen als je ergens mee zit. Ook vind je er de telefoonnummers van de vertrouwenspersonen van de KNGU.